Lancômes filosofi og verdier

Hos Lancôme tror vi at glede er den mest attraktive form for skjønnhet. Lancôme er en merkevare som snakker til kvinners intelligens. Den gir dem muligheten til å velge sin egen skjønnhet. Dette ligger i merkevarens DNA fra begynnelsen.

Fransk skjønnhet

LANCÔME ER EN FANTASKTISK FORTELLING, ET EKSEMPEL PÅ DEN FRANSKE ESSENSEN AV GLEDE

Lancôme ble skapt med det formål å utvikle ånden og smaken til Frankrike verden over.Fransk skjønnhet er en refleksjon av en kvinne som er tidløs elegant, attraktiv og romantisk. Hun besitter denne je ne sais quoi som gjør henne unik, med sans for å blande og matche stiler på en svært unik måte. Forandringer kan virke "faussement négligé" (i falsk uorden), men er faktisk svært raffinert.

GLEDE

Glede er den viktigste kilden til skjønnhet, ifølge La vie est belle en Lancôme. Dette tilegner og gir merkevaren en permanent optimisme og positiv holdning. Et oppriktig, autentisk og strålende smil gjør ambassadørene våre så gjenkjennelige blant konkurrentene våre.

EMPOWERMENT

Vi gir alle kvinner muligheten til å løfte frem sin skjønnhet og femininitet.

Våre ambassadørene er kvinner med meninger og modenhet, uansett alder. Lancômes ambassadresser er tilfredse kvinner som snakker til kvinner som søker autonomi, selvrealisering, som inspirerer og påvirker andre med sitt indre lys og utstråling.

LANCÔMES HISTORIE

Starten på Lancôme

"Hvorfor skapte jeg Lancôme?

Fordi jeg hadde lagt merke til at to amerikanske merkevarer hadde tatt kontroll over skjønnhetsindustrien.

Det måtte bare være et fransk navn blant dem"

- Armand Petitjean

det startet 1935...

I 1935 forestilte den store visionæren Armand Petitjean seg en verden hvor vitenskap og skjønnhet ble ett. Et univers som fikk navnet LANCÔME.

Lancôme ble skapt med det formål å utvikle ånden og smaken til Frankrike verden over, og fra første stund legemliggjorde Lancôme de to begrensningene ved et moderne skjønnhetsmerke: komplementaritet mellom parfyme, skjønnhetspleie og makeup og behovet for å henvende seg til en internasjonal kundekreds.

På mindre enn 6 måneder ble Lancôme allerede distribuert i 30 land.

ARMAND PETITJEAN

Lancôme var hjernebarnet til en flamboyant og stilig herre, Armand Petitjean. Kort av vekst, men stor av karakter pleide han sin bart og spisse skjegg omhyggelig, og var alltid ulastelig antrukket i pastellfargede skjorter med hvite krager og mansjetter. Alltid like høflig tok han hatten av for enhver forbipasserende medarbeider, men øynene hans - et uskyldig himmelblått blikk når han ønsket å sjarmere noen - kunne forandre seg til et iskaldt blikk på et øyeblikk. Han syntes alltid å være på vakt, selvkontrollert, fullstendig konsentrert om oppgaven han hadde satt seg.

Han var også en modig mann, og tok risikoer når det var nødvendig. Sist, men ikke minst var han en stor estetiker og gourmet, viden kjent for sine søndagslunsjer. Når han grunnla Lancôme i 1935, var han allerede femti år, han hadde flere karrierer, i flere land, og han hadde lagt bak seg flere liv. Disse tidligere erfaringene påvirket i stor grad utviklingen av merkevarens identitet; spesielt hadde han aldri glemt Sør-Amerika, hvor han lenge hadde jobbet som importør av produserte varer fra Europa; og han glemte heller ikke sine prestasjoner i det franske utenriksdepartementet.

EN VISJONÆR FLAMBOYANT HERRE

ARMAND PETITJEAN

SLOTTET SOM INSPIRERTE LANCÔME

LANCOSME-SLOTTET

DET BEGYNTE MED 5 PARFYMEDUFTER

ET PARFYMEHUS

En annen varig innflytelse i hans liv og karriere var samarbeidet med François Coty, mannen som hadde initiert ham i den subtile parfymør-kunsten, og som han nettopp hadde forlatt for å skape sitt eget merke. Æret som far til den moderne parfyme hadde Coty skapt sjeldne og eksklusive dufter. I Petitjeans øyne hadde han imidlertid begått den ultimate forbrytelsen: i jakten på mer salg hadde han tillat å senke standarden. Armand Petitjean bestemte seg for å ta utfordringen: merket han ville skape skulle være selve uttrykket for prestisje - eller så ville det ganske enkelt ikke være det.

Han gikk ikke inn det dristige eventyret alene. Han var omgitt av en gruppe likesinnede kolleger som d'Ornano-brødrene, kjemikeren Pierre Velon, og Georges Delhomme, Cotys tidligere designdirektør. Alle var tidligere beundrere av Coty, men var skuffet over den retningen han hadde tatt selskapet.

Mens de fremdeles laget sine første produkter, lette Armand Petitjean også etter et navn på deres nye forretningseventyr. På et tidspunkt overveide han å bruke navnet på landsbyen der han ble født, Saint-Loup, men til slutt bestemte han seg for at det ikke hørtes feminint nok ut. Han drømte om et navn som hørtes ekte fransk ut, et ekko av berømte historiske navn som Brantôme, Vendôme ... Et navn som ville legemliggjøre verdiene av eleganse som lå ham så nært.

Ikoniske produkter

Lancôme snakker til kvinners intelligens og gir dem muligheten til å velge sin egen skjønnhet.

Dette ligger i merkevarens DNA fra begynnelsen, noe som ses i Lancômes historie. For eksempel at vi først lanserte ikke én, men fem dufter for å møte behovene til kvinner fra alle kontinenter; et annet eksempel er kolleksjonen med 18 Conquête pudderskygger.

PARFYME

HUDPLEIE

MAKEUP

×